1. Hallo mensen,

Morgenavond treed de U2 coverband U2two op in De Basiliek in Veenendaal.
    Er zijn nog kaarten beschikbaar.

Ik ben hier de vorige keer ook bij geweest (en morgen weer natuurlijk), en ze zijn echt steengoed. De stem van de zanger lijkt vaak eng veel op die van Bono.

Voor kaarten en details:

https://www.basiliekveenendaal.nl/agenda/u2two-2024/
  2. WOW, bedankt voor het geweldige Pink Pop-kanaal.

Pinkpop Archive
    @PinkpopArchive
  3. Ben zaterdag naar aanleiding van dit bericht spontaan gaan luisteren en kijken. Verrassend goed, zeg. Met ogen dicht hoorde ik Bono. Met ogen open, zag ik hem ook. Strak gespeeld. De acoustische openingsset met viool en cello, was heel fraai. Vreemd om deze uitstekende U2 kloon te zien in een zaaltje op een industrieterrein in Veenendaal.
    Ook wel fijn dat de zanger het bandje en zichzelf goed weet te relativeren, met hier en daar grappige one-liners. "Van Las Vegas naar Las Veenendaal".
    Dank voor de tip, Kallie!
  4. Hoi Jasper,

Graag gedaan. ik vond het ook steengoed. De stem leek deze keer echt heel erg op die van Bono. De vorige keer natuurlijk ook, alleen toen vond ik dat hij iets te geforceerd Bono wilde imiteren, dat oogde en klonk deze keer een stuk natuurlijker. Echter de keus om te beginnen met een akoestische set vond ik zelf iets minder. Omdat het concert op deze manier wat traag op gang kwam. Dat hadden ze beter na de pauze kunnen plannen denk ik. De violiste (Lenneke? als ik het goed verstaan heb) en cellonist, cellonaar, celloguru (Hoe noem je iemand die cello speelt?) klonken prachtig, maar Sunday Bloody Sunday akoestisch? Ik weet het niet... Gelukkig speelden ze hem later nog eens full band.

Ook leuk dat ze niet alleen de grote hits speelden, maar ook wat minder voor de hand liggende songs.