1. De originele versies veel beter. Ik hou van de power. Dit is hobby van the Edge. Vraag maar aan Larry. Ook nog dit geen U2 live zonder Larry. Alleen de gedachte al, toeren zonder je oprichter van de band.
  2. Originally posted by hkle77:De originele versies veel beter. Ik hou van de power. Dit is hobby van the Edge. Vraag maar aan Larry. Ook nog dit geen U2 live zonder Larry. Alleen de gedachte al, toeren zonder je oprichter van de band.
    Het lijkt er gelukkig op dat Larry er gewoon bij gaat zijn in Vegas.
  3. Hoewel ik mijn mening enigzins voor mij houd, gezien een hevige woordenwisseling op het forum omtrent het wel of niet leuk vinden van de nummers mijn inziens een beetje overdreven en onnodig is, ben ik vooralsnog niet overtuigd.

    Kijk, waarschijnlijk koop ik het album wel weer om de LP catalogus op orde te hebben, maar ik ben gewoon niet zo'n fan van acoustische versies. Maar, ik laat mij graag verrassen!

    Verder moet een ieder lekker vinden wat hij of zij ervan vindt !
  4. Ik vind het ook een beetje lastig dat er zo negatief gedaan wordt. En met name de conclusies die er aan verbonden worden, dat ze beter kunnen stoppen etc etc.

    Ze hebben een keuze gemaakt om dit te doen, en dat kan je mooi vinden of niet. Maar het is toch lekker hun keuze om dat te doen.

    Ik vind Boy bijvoorbeeld een minder goed album dan SOE, hadden ze dan maar gewoon niet moeten starten? Beetje onzin in mijn opinie.

    Overigens vind ik het wel mooi, eigenlijk alles wat ik tot nu toe gehoord heb.
  5. Wat ik vooral wel soort van grappig vind, is dat men bij SOI en SOE riep dat het klonk als wanhopig jong publiek te willen aanboren. Dat ze beter eens muziek konden gaan maken, die ze als band zelf willen maken en niet proberen om nog de hitlijsten te halen.

    Nu komt SOS op mij over als exact dat: ze vinden t zelf leuk om te doen en dat t geen hit wordt snappen ze ook wel. Nu is het forum te klein 😂😂

    Overigens heb ik tot nu toe alleen Pride gehoord. Alle samples die voorbij komen laat ik lekker aan me voorbij gaan. Ik heb er weinig verwachtingen van, maar heb liever dat ze iets uitbrengen dan niets.
  6. Denk dat het vooral een project van Edge is, beetje zoekende naar (her)inspiratie. Sommige snippets die ik hoorde (Fly, Two Hearts, Bad en nog een paar) klonken best heel leuk in een nieuwe interpretatie. Maar anderen worden m.i. te akoestisch en saai en klinkt B alsof ie het boven het aanrecht op zn telefoon staat in te zingen

    Maar ben bv. wel benieuwd naar de hele versie van Bad, als je dit korte stukje hoort zou dat best gaaf kunnen zijn: https://www.tiktok.com/@thefly1990/video/7187422601814248710
  7. Originally posted by melon51:Denk dat het vooral een project van Edge is, beetje zoekende naar (her)inspiratie. Sommige snippets die ik hoorde (Fly, Two Hearts, Bad en nog een paar) klonken best heel leuk in een nieuwe interpretatie. Maar anderen worden m.i. te akoestisch en saai en klinkt B alsof ie het boven het aanrecht op zn telefoon staat in te zingen

    Maar ben bv. wel benieuwd naar de hele versie van Bad, als je dit korte stukje hoort zou dat best gaaf kunnen zijn: https://www.tiktok.com/@thefly1990/video/7187422601814248710
    Ik vond Bad toen ik ‘m live hoorde in Dublin echt een van de hoogtepunten. Bleef echt goed overeind.
  8. De eerste aanschaf van U2 materiaal was ergens in 1982. Ik besloot de zelf opgenomen cassettebandjes van Boy en October te vervangen door de echte lp's. Later dat jaar kwam daar de single I will Follow van Veronica's Countdown bij. Man man man, wat was ik destijds gek op die band als 14-jarige. Mijn Kiss en Cheap Trick lp's gooide ik achter het schot, want die draaide ik vanaf dat moment niet meer.
    Veel nieuwe releases kocht ik op de eerste dag, War, The Unforgettable Fire (in een bijbehorend plastic tasje) etc. Ik vond de overgang van Joshua Tree naar Achtung Baby prachtig. Mijn twee favorieten nog steeds. Daarna werd het muzikaal een stuk minder, al kon ik Pop nog wel waarderen. Veel herinneringen. Volgens mij heb ik als 14-jarige de U2 fanclub aangeschreven met 'Geachte mevrouw de Haan', weet ik waar en met wie ik lp's en singles kocht en was ik als een kind zo blij met bijv0orbeeld zo'n eenvoudige dubbelsingel van Pride (met die uitklaphoes).
    Nu exact 40 jaar later bestaat dat bandje nog steeds, alleen iets groter en bekender.
    Voor het eerst laat ik een officiële uitgave aan me voorbij gaan. Ik vind SOS meer een Bono en Edge project en ik denk dat Larry nog niet eens een triangel heeft vastgehouden. De snippets klinken voor geen meter en zijn een belediging van het origineel. Klinkt als een gemiddeld straatmuzikant in O' Connnell Street.
    Als tussendoortje wordt het geheel natuurlijk commercieel goed uitgebuit met 746 verschillende uitgaves
    Maak nou gewoon die rockplaat met Eno en Lanois achter de knopjes en stop dan lekker. En als je iets wil uitgeven, doe dan een compleet concert uit de begintijd.
    Ik blijf de mooie herinneringen koesteren.
  9. Ik laat me verrassen. Nog niets van SOS gehoord. Verwachtingen zijn niet al te hoog gespannen. Ben U2 vanaf zo ongeveer 1984/1985. Het vuur begint echter wel te doven. SOI is nog 1van mijn favoriete U2 albums, SOE vind ik behoudens 2/3 nrs gewoon flut. De JT tour was visueel indrukwekkend om te zien en te beleven. Maar thuis luisterend naar alleen de audio vind ik het toch teleurstellend.
    Het hele Las Vegas gebeuren hoeft voor mij ook niet. Bono krijgt een spraak verbod en The Edge moet gewoon weer gitaar gaan spelen en laten ze in godsnaam gewoon weer als band een U2 album opnemen en op tour gaan.
  10. Bram van den Berg
  11. Haha van Krezip toch? Hoop in ieder geval dat ze hem ergens ver weg in een hoekje stoppen
  12. Bizar. Hij is niet eens de beste drummer van Nederland, laat staan dat hij in de schoenen van Larry mag staan. Ik had al zwaar de pee in over dat hele Vegas gedoe. Nu ben ik er echt helemaal klaar mee