1. Originally posted by Neonlights:Kan iemand mij eens vertellen wat dat counting "one, two, three, four" in opnames te beteken heeft. Dat is toch enorm ambetant om naar zo'n opname te luisteren ook al is de kwaliteit van de opname schitterend.


    Dat zijn IEM-opnames, oftewel "In Ear Monitor"-opnames. Hierbij wordt het signaal afgetapt dat de bandleden in hun in ear monitors ontvangen. Elk bandlid heeft een ander signaal en een ander geluid om op die manier zo goed mogelijk te kunnen samenspelen. Hierbij wordt er ook gebruik gemaakt van een metronoom (het tikken dat je soms ook op de achtergrond hoort) of wordt er afgeteld zodat men weet wanneer een bepaalde song of arrangement ingezet moet worden. Op deze details na, zijn IEM de best mogelijke opnames die ge maar kunt hebben.
  2. Originally posted by Lobmans:[..]


    Dat zijn IEM-opnames, oftewel "In Ear Monitor"-opnames. Hierbij wordt het signaal afgetapt dat de bandleden in hun in ear monitors ontvangen. Elk bandlid heeft een ander signaal en een ander geluid om op die manier zo goed mogelijk te kunnen samenspelen. Hierbij wordt er ook gebruik gemaakt van een metroneem (het tikken dat je soms ook op de achtergrond hoort) of wordt er afgeteld zodat men weet wanneer een bepaalde song of arrangement ingezet moet worden. Op deze details na, zijn IEM de best mogelijke opnames die ge maar kunt hebben.
    Mooi omschreven!

    We hebben ook een stukje in onze FAQ hierover:
    http://www.u2start.com/help/by-category/bootlegsgeneral/#article
  3. Originally posted by Neonlights:Kan iemand mij eens vertellen wat dat counting "one, two, three, four" in opnames te beteken heeft. Dat is toch enorm ambetant om naar zo'n opname te luisteren ook al is de kwaliteit van de opname schitterend.
    in het begin wel, maar ik hoor het nu niet meer
  4. ik hoor liever "one, two, three, four" dan het gegil van het publiek.
  5. Of nog erger, mensen die er alleen maar door heen kletsen
  6. Vind het persoonlijk ook wel interessant om te horen hoe ze hun nummer inzetten. En soms hoor je ook communicatie tussen bijvoorbeeld , Dallas Shoo (Edge zijn gitaartech) en Edge die zich op het B/Tree stage bevind.

    Er is daar geen pedalboard voor Edge zijn effecten (echo, delay etc)..
    Dan is het aan Dallas Shoo om bepaalde effecten aan en uit, te zetten voor zijn gitaren op het juiste moment.

    Erg leuk bij bijvoorbeeld Bad en A Sort Of Homecomming, omdat ze daar vaak improviseren, snippets tussendoor doen, en nog zoekende zijn, heb je nooit dezelfde situatie, en merk je wat een superteam ze zijn ! Zeer interessant .
  7. Het is wel een hele gedateerde bus en ik heb het idee dat ze er misschien maar een aantal dagen in hebben verbleven. Of misschien maar 1 ritje.
  8. even wat anders : heeft iemand van jullie ook problemen gehad met de invoer rechten voor de joshua tree 7 lp box? moest namelijk 43.00 euro in klaar kosten bij betalen pffffff
  9. Nee, ik heb geen importkosten moeten betalen. Maar ik heb via amazon.de gekocht aangezien ik niet zo tevreden ben van de webwinkel van u2.com.